martes, 26 de febrero de 2013


Name : ….................................... Level.................................

Date : …................................................................................................
Unit 0




1) Write the name: Cama, oso, pegamento, hormiga, murciélago, desayunar, regla, tigre, levantarse



…...


…....


….....


…......


…...


…....


…....


…....


….......


….......

  1.  Where do you live ? ….....................................................................................................
     What time do you go to bed?…....................................................................................................
    What are you doing right now? ….....................................................................................................

  1. This is my friend............................He studies at…..................................................................
Today he has........................................ He likes …............................... He doesn´t like...........................He goes to shool …........................ His hobbies are................................................................... He is …........................ than me.


  1. Do you like school? …...............................................................................................
    How do you like to shool?....................................................................................................
    What is your favourite subject?..............................................................................................
    What are you doing right now? …..........................................................................................
    Do you like eating fruits?..........................
    Is there any orange fruit in your bag?…...........................................................................................
    Do you do any exercise?.............…...........................................................................................

Unit 0 (6º)

  1. Write was or were : My summer holiday … fantastic!. I was in Portugal. It ….. hot an sunny. It …...... not cold or rainny.I........ with my mum, dad and sister. My brother with us. My granny and grandad …. not there, either. We ….... on the beach every day . There …. dolphins in the sea- they … beautiful. One day there … a whale. It …. enormous. It … a perfect holiday. We... very happy!

Unit 1 :

Hi, Dirk. This is …..................... She is my bestfriend. She is …. She likes................. and....................................... …... is good at.................... and.................. She wants to be …................

  1. - What are you good at? …...................................................................
  2. -What do you want to be?.......................................................................................
  3. -Are you shy or confident?.................................................................

Unit 2 :

Complete : The most exciting spot is.... If you go....... wear............................

  • What sports do you practice?.....................................................................................
  • What do you need for your favourite sport?...............................................................
  • What sport do you think is the most exciting to watch?............................................

Unit 4:

1) Related to holidays:

Suitcase, passport, happy, weather, saw, beach, went, trip, skiing, homework, cdplayer, frightened, school, interesting, ice-cream

  • Use some words to write your holiday diary:
Day one:.............................................................................................................................................

Day two:.............................................................................................................................................

Day three:...................................................................................................................................................

www.aprende-gratis.com:

Cómo empresar la hora en inglés con un reloj analógico

Cuando nos pregunten la hora en inglés y llevemos un reloj de agujas tenemos que prestar atención a las cuatro posiciones clave del minutero:
relojes que muestran cómo decir la hora en inglés
  • ... en punto en inglés es o'clock
  • ... y cuarto es a quarter past
  • ... y media se escribe half past
  • ... menos cuarto lo ponemos como aquarter to
La imagen de arriba nos refleja que es necesario poner la partícula del inglés it's, que significason... Esta partícula va al comienzo de la oración. Después tenemos que utilizar las cuatro partículas que acabamos de aprender:
  1. o'clock
  2. aquarter past
  3. half past
  4. aquarter to
Y finalmente, para referirnos a la aguja de la hora ponemos el número correspondiente:
It's half past nine
Son las nueve y media
Esas cuatro fórmulas son básicas, pero en un reloj de aguja tenemos muchas más posiciones. Lo que se hace es sustituir éstas por números que identifiquen la posición del minutero:
It's twenty-five past seven
Son las siete y veinticinco
1

2


3


4








7
8


9


10


11


12


13


14


15






1.- What is he doing? 2.-Who is faster?

3.- Is she playing basketball?      4.- What time is it ?

5.- Can she rollerblade? 6.- What are they doing?

7.- What time do you get up? 8.- Are they skateboarding?

9.- Can they swim? 10.- What time don you have breakfast?

11.-Who is taller? 12.- Can he play tennis?

13.- What time is it? 14.-What time do you go to bed?

15.-Who is younger?
Fourth Level.

jueves, 21 de febrero de 2013

Yesterday we were at the zoo.
Look at this photo. There      were a lot of animals. Había un montón de animales.
There were  (había)two cheetahs and there were some pinguins
There was a big lion.
It was very hungry.
There was  an elephant,too.
It was not happy.It was tired and sad!The penguins were in the water.They were under a tree.

Recuerda:

was=was`nt

SUPERLATIVO

Light-lightest-el más ligero.
Short-shortest-el más corto.
Tall-tallest-el más alto.
Big-biggest-el mkás grande.
Heavie-heaviest.
Lomg-longest-el más largo.

Karen´s bag





viernes, 8 de febrero de 2013

jueves, 7 de febrero de 2013

UNIDAD 5 página 46 / AMAZING /THEY ARE THE BIGGEST CATS IN THE WORLD. (FELINO)/NEARLY/BIG JUMP/THEN/OTHER/THERE IS/THERE ARE
LIVE / RUN/FAST/ IT CAn Run fast
 5º VOCABULARY de 5º y 6º

SAVE THE TIGER pág 46 / DANGER ON THE REEF

COPIA Y TRADUCE EN CASA EN TU LIBRETA:(HOMEWORK)

HOLIDAY  RUN VERY FAST.

SMALL ISLAND/SWIMMERS/BIRDS/CROCODILES...
TAKE TOURISTS/HUNT
CORAL REEF/SAVE THE TIGER
NEED
CHECK
HOW MANY DIFFERENT FISH
SEAHORSE
BEST
KNOW
PROTECT THE ISLAND
LOOK
BOTTLES

STORY  6º:

CHARACTERS:  JAKE,MARK

SETTING: AN SMALL ISLAND, 

EVENTS:

1.-MARK Y SU TÍO NAVEGAN POR EL MAR.
2.-SU TÍO TRABAJA HACIENDO EXPEDICIONES PARA ENSEÑAR EL ARRECIFE DE CORAL Y SUS ANIMALES.
3.-UN DÍA ENCUENTRAN DOS BOTELLAS PELIGROSAS EN EL FONDO DEL MAR.
4.-

STORY 5º :

CHARACTERS:   A TIGER.

SETTING: IN THE JUNGLE.

EVENTS:

1.- HABLAMOS DE LOS TIGRES.
2.- SON FELINOS POR LO TANTO SON SILENCIOSOS Y CAZADORES. VIVEN EN ASIA Y SE ESCONDEN EN LA JUNGLA.
3.-PUEDEN SALTAR NUEVE METROS Y MIDE 4 METROS. SON EXCELENTES NADADORES.
4.- EN EL MUNDO SÓLO QUEDAN APROXIMADAMENTE UNOS 6OOO.
5.-

AHORA REALIZA LOS EJERCICIOS DEL ACTIVITY BOOK, PÁGINAS 42-43 (6º) Y  44-45 (5º)





-AMAZING :SORPRENDENTE


-THEY ARE THE BIGGEST CATS   IN THE   WORLD: SON LOS MÁS RÁPIDOS GATOS DEL MUNDO.


-NEARLY:CASI


-BIG JUMP:GRAN SALTO

-THEN:ENTONCES

-OTHER:OTROS

-THERE IS: HAY(SINGULAR)

-THERE ARE: HAY ( Plural)

-SAVE THE TIGER

-LIVE :vivir

- RUN:correr

-FAST:rápido

 -IT CAN RUN VERY FAST. Puede correr muy rápido.

-HUNT:CAZAR


Imagen: www.fondosgratis.com
Can you complete the text?

Tigers are amazing animal. They are the ...............cats in the world.They are............ ............ from......to tail. Tigers .................. in Asia.They........like......but they are excellent............ It´s .............. to see...in ...........Tigers eat.....of ....... birds,crocodiles,deers. Now there....... about .. wild  in the ..............

 

martes, 5 de febrero de 2013

Write the time:


Es la una y media-

Son las dos y cuarto-

Son las tres y media-

Son las cinco y media-

Son las ocho y media-

Son las tres menos cuarto-

Son las ocho y cuarto-

Son las cinco en punto-

Son las ocho menos cuarto-

Son las doce y media-

Son las tres y media-

domingo, 3 de febrero de 2013

Realiza estos ejercicios:
1)Copy and choose:


-..I am taller /shorter than my teacher
-My brain is bigger/smaller than my mouth
-My legs are longer/shorter than my neck
-I am older/younger than my mother
-A bear is faster/slower than a tortoise.
2)Translate:
It is one o´clock.-
It is eleven o´clock-
It is a quarter to three-
It´s is a quarter past one- La una y cuarto.
It´s  half past two-Las dos y media.
Son las dos y media- It is half past two.
Son las tres en punto- It is three o´clock.
Son las ocho menos cuarto- It is a quarter to eight.
Son las tres y cuarto- It is  a quarter past three.
Answer:
Is there a pen in the class? Yes, there is.
Are there children in the class? Yes, there are.
Is there a chair in the class? yes, there is.
Are there chairs in the class? Yes, there are.

Is there a bear in the class? No, there isn´t.
Is there a lion in the class?. No, there is not.
Is there a turtle in the class?
Is there a monster in the class?
Is there a butterfly in the class?